اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
فیلم| دربی دوازدهم، دربی تلخِ، تلخ برای آبی‌ها! جمعه 16 شهریور 1352 در چنین روزی دو تیم پرسپولیس و استقلال (تاج) تهران، برای دوازدهمین بار رودروی یکدیگر قرار گرفتند، دیداری که در پایان با برتری 6-0 پرسپولیس به پایان رسید تا تبدیل به یکی از تاریخی‌ترین بردهای قرمزپوشان و تلخ‌ترین شکست آبی پوشان شود.
۱۳۹۹-۶-۱۶ ۰۸:۰۱ http://fna.ir/ezhy20
0

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمعه 16 شهریور 1352، دو تیم پرسپولیس و استقلال (تاج) تهران، برای دوازدهمین بار رودروی یکدیگر قرار گرفتند، دیداری که در پایان با برتری 6-0 پرسپولیس به پایان رسید تا تبدیل به یکی از تاریخی‌ترین بردهای قرمز پوشان و تلخ‌ترین شکست آبی پوشان شود.

این دیدار از سری رقابت‌های لیگ سراسری کشور که در آن زمان معروف به جام تخت جمشید برگزار شد، در تیم استقلال زدراکو رایکوف و در تیم پرسپولیس نیز آلن راجرز انگلیسی به عنوان سرمربی روی نیمکت حضور داشتند.

گلهای پرسپولیس را در این دیدار حسین کلانی (32)، ایرج سلیمانی (45و 56) و همایون بهزادی (50، 86 و 90) به ثمر رساندند و بهزادی با این سه گل تبدیل به نخستین بازیکنی شد که در تاریخ دیدارهای دو تیم موفق به هتریک کردن شده است.

دروازه بانان استقلال در این بازی معروف منصور رشیدی و زنده یاد ناصر حجازی بودند که هر کدام به ترتیب 4 و 2 گل را از مهاجمین پرسپولیس دریافت کردند و دروازه‌بان سوم استقلال نیز «علی گیوه‌ای» بود که از جمله بازیکنان زنجانی تاریخ استقلال است.

انتهای پیام/73002

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول